Instagram

Vintage Vrijdag: Skipper

Deze week was het erg stil op mijn blog, maar ik kon 'Vintage Vrijdag' toch niet voorbij laten gaan!
It has been so quiet on my blog last week, but I just couldn't let 'Vintage Friday' go by without a post!

Jullie kennen waarschijnlijk mijn 'moderne' Skipper wel? Klik anders even hier!
Maar het begon natuurlijk allemaal met de originele Skipper pop in 1964. Als Barbie's jongere zusje was Skipper het eerste familielid van Barbie. Ze had haar eigen kleding en vrienden, zoals haar vriendin Skooter. En ze was verkrijgbaar met verschillende kleuren haar, rood, bruin en blond.
Door de jaren heen is Skipper enorm veranderd, ze is bijvoorbeeld wat langer geworden.

Mijn moeders oude Skooter, met rechte benen, heb ik een tijdje geleden van zolder gehaald, mijn zusje en ik hebben er ook nog mee gespeeld. En op Marktplaats heb ik een leuke vintage Skipper gevonden, uit de jaren 70, dat wel! Maar een wat oudere staat nog op m'n verlanglijstje, liefst ook met rechte benen!

Skipper & Skooter

You might know my modern day Skipper, if not, take a look here!
But today I'll show you how it all started, with the original Skipper doll, in 1964. Skipper was Barbie's little sister, and her first family member. She had her own line of clothes, her own friends, like her girlfriend Skooter. And she was available with three different hair colours, blond, red and brown.
Skipper has changed a lot through the years, she got much taller for example.

My sister and I used to play with our Mum's old Skooter doll, and now I have bought an old Skipper doll too. She's a Malibu Skipper from the seventies.
I would love to find an even older Skipper doll soon!

De meiden in pyjama.
The girls in pajamas. 
Het is zo leuk om wat van de oude kleertjes te verzamelen! Ze zijn zo schattig, ook al zijn ze soms een beetje gebruikt.
Collecting some of the old outfits is so much fun, they're adorable! 



Dit is de allereerste reclame voor Skipper:
Skipper's first commercial:


Heel fijn weekend lieve volgers!!
Have a great weekend!!

Reacties

  1. It's a lovely trip down memory lane and a great collection!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Skipper hen ik nooit gehad, Barbie en Ken wel. Wat tof om jou verhaal te mogen lezen. Weer een toffe Vintage day.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Daphne,
    Wat leuk dat je op MP een Skipper hebt kunnen kopen en samen met Skooter een tof stel, ik vind de pyjamatje's wel heel erg leuk, fijn weekend, liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je deze Skipper gevonden hebt!
    En wat zien de jongedames er prachtig uit in hun retro outfit!!
    Erg leuk en een stukje nostalgie! :-)
    Groetjes,

    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lief allemaal.
    En dat filmpje van die reclame, heeeeel Vintage!!
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zelf nooit meegespeeld maar super leuk om de verandering van de pop te zien. En die kleertjes en plaatjes blijven super vintage!

    Liefs Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik moet ook nog ergens een oude skipper hebben. Morgen maar eens zoeken, ik was haar vergeten. Leuk dat ik via jou weer aan haar denk. Fijn en zonnig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Que c'est charmant,cela fait bien longtemps que je n'ai vue de Barbie.
    Vraiment délicieux,c'est bien grace a Mii que j'ai pu venir.
    Je repasse bientôt pour voir toutes ces belles choses.Bravo
    Doux week end
    Amitié de France

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Populaire posts