Instagram

Lena

 
Na mijn popje Olivia leek het me leuk om een 'vriendinnetje' te haken! Ik ben met hetzelfde patroon, maar wel met een kleinere haaknaald aan de slag gegaan, daardoor is dit popje, Lena, duidelijk wat fijner geworden. Behalve het haar dan, oeps! Maar gelukkig hoeven gehaakte amigurumi popjes niet realistisch te zijn, hihi!
Ik heb het patroon niet precies gevolgd, en lekker gefantaseerd met het jurkje en de schoentjes (mét veters dit keer!) Ze is zo leuk om te maken! En dankzij het lekkere weer gisteren kon Lena's 'fotoshoot' gezellig in de tuin.


After making my little doll Olivia, I thought it would be fun to crochet a friend for her! I used the same pattern but a smaller crochet needle so this doll, Lena, is a bit more 'refined'. Except for the hair...whoops! Fortunately, no one ever said little amigurumi crocheted dolls have to look realistic! :D 
I've made some changes to the pattern, making up my own dress and shoes (with shoelaces this time!) She's so much fun to make! And thanks to the nice weather we got to shoot pictures in the garden.  


Liefs!

Reacties

  1. Hello

    Lena is gorgeous!
    Thank you for the pattern link too.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat is lena mooie en leuk meisjesachtig! Echt super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig leuke vriendin heb je gehaakt zeg!
    Echt een uniek stuk zo en heel mooi gemaakt.
    Schattig en erg meisjesachtig, het lange haar is ook mooi.
    :-)
    groetjes,

    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk !!!!

    Ik weet niet of je deze dame kent : http://byhookbyhand.blogspot.nl Zij heeft meerdere (gratis) patronen op haar blog staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is ze leuk!! Knap hoor, als je zo kan haken, ik ben jaloers!
    Groetjes Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lena is an adorable little doll! I love the colours you've used & check out her hair!!! Fantastic! Well done sweetie x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. LEUK!!!!
    Wat een mooie dame en dat haar......echt SUPERRRRRRR.
    Mooi gehaakt Daphne, je hebt talent.
    Fijn weekend, groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, Lena ziet er prachtig uit! En leuk, zo met die lange haren!!

    Groetjes van Poekie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb mij juist nieuw lid gemaakt van je leuke blog. En wat een mooi popje. Ik heb zelf ook wel een passie om popjes te maken. Kom gerust eens piepen op mijn blog (danjelspoppenblog).
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schattig! Vind het wel leuk die lange haren!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schatje! Hartelijke groeten, Beerta

    BeantwoordenVerwijderen
  12. She's so cute! I would love for you to link up at my monthly Feature Your Fibers link party!

    http://sarahndipities.indiemade.com/content/feature-your-fibers

    ~ Sarah

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Populaire posts