Instagram

Speldenkussen

Laatst zat ik door een Daphne's Diary  te bladeren en toen kwam ik een leuk artikel tegen.
Het ging over een moeder en dochter in Duitsland die speldenkussens óp een doosje maken. Je kunt dus spulletjes in het doosje bewaren en bovenop je spelden kwijt, en het ziet er natuurlijk erg leuk uit, zo'n versierd doosje! Très vintage ook...

Daphne's Diary
Ik had nog een leuk doosje en genoeg andere frutsels en net een leuk nieuw stofje gekocht dus ik dacht, misschien kan ik dat zelf maken!

Eerst heb ik het doosje met plaatjes en papier beplakt, daarna een kussentje genaaid  (gemaakt van een restje dikke gordijnstof) en toen de leuke stof eromheen gedrapeerd. Door een rijgsteek onderaan de stof kon ik hem mooi aantrekken. En daarna leuk versieren natuurlijk! 
Het speldenkussen heb ik met lijm en een draad door het midden van de deksel (het doosje is van dik karton) op het doosje bevestigd.

En voila:



Het was echt een leuk projectje, en ben blij met mijn eigen unieke speldenkussendoosje. :)

De site van de de Duitse moeder en dochter is: www.stepie-baeren.de

Reacties

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Populaire posts